Vad är ett serviceavtal?

När du köper en ny bil hos oss på Börje Johansson Bil i Åkersberga eller Norrtälje erbjuder vi dig att teckna ett serviceavtal på din bil. Som kund betalar du en fast summa varje månad baserad på din beräknade årliga körsträcka. Serviceavtalet gäller i tre år och/eller när aktuell körsträcka uppnåtts. För att bibehålla andrahandsvärdet är det viktigt att biltillverkarens rekommendationer följs, dvs service var 12:e månad eller 1500 mil körsträcka (där den först uppnådda är avgörande). Det ska vara bekvämt att vara Toyotaägare!

Vad ingår i serviceavtalet?

  • Service enligt respektive modells serviceprogram.
  • Glödlampor, torkargummi och alla vätskor som behövs vid servicetillfället ingår. Givetvis använder vi helsyntetolja för att minska bränsleförbrukningen och miljöpåverkan.
  • Gratis lånebil vid servicetillfället (måste förbokas).
  • Prisgaranti – det fasta priset varje månad är oförändrat under hela avtalsperioden.
  • Hjulskifte vår och höst (2 ggr/år).
  • Hjulhotell (endast Premium Plus).

Vanliga frågor

  • Vem kan teckna serviceavtal? – Privatpersoner och juridiska personer som köper en ny Toyota.
  • Vad kommer det att kosta? – Månadskostnaden beror på bilmodell och körsträcka per år. Titta och jämför i prislistan!
  • Var gäller serviceavtalet? – Avtalet gäller endast hos Börje Johansson Bil i Åkersberga och Norrtälje.
  • Kan man överlåta avtalet? – Nej, man kan inte överlåta det. Däremot kan man nyteckna avtal.
  • Kan man avsluta avtalet i förtid? – Ja, det kan man mot en avräkning av ev. restskuld.
  • Kan man teckna avtal för en begagnad bil? – Ja, kontakta oss för prisuppgift.

Kundfördelar

  • En fast kostnad som är lika stor varje månad.
  • Glödlampor och torkargummi ingår i avtalet och bilen har  full garanti.
  • Prisgaranti där priset ligger fast hela avtalsperioden.
  • En välskött bil ger ett bättre andrahandsvärde.